Випробування перевантажувального крану КПП-16-36-10,5

Приклади виконаних робіт. Випробування перевантажувального крану КПП-16-36-10,5

Випробування перевантажувального крану КПП-16-36-10,5

На маріупольському заводі «Азовмаш» у 2000-му році був виготовлений портальний перевантажувальний кран КПП-16-36-10,5 і встановлений в Маріупольському державному морському торговельному порту.

Визначення напружень у перетинах металоконструкції крана проводилося за методом електротензометрії, заснованому на вимірюванні електричного опору тензометра при його деформації.

Тензорезистори встановлювалися в двох групах місць металоконструкції крана. Перша група місць - де явно виражений згинальний і поздовжній характер зусиль, що діють у перерізі. Це частини стріли, віддалені від опорних вузлів і місць докладання зосереджених навантажень, аналогічні частини хобота, відтягнення, колони і т.п. Друга група місць - де визначальним характером напруженого стану є сплески напруги в місцях прикладання зосереджених навантажень, опорних частин конструкцій і т. п.

В результаті, на хобот було наклеєно 17 тензодатчиков, на стрілу - 17, надбудову - 17, портал - 45, платформу - 16. Найбільш напруженим виявився портал портального крана у місці переходу колони в ригель. При цьому напруги у всіх розглянутих варіантах виявилися нижче допустимих.

При проведенні динамічних випробувань тензодатчики залишили в найбільш навантажених елементах, виявлених при статичних випробуваннях. Було встановлено, що найбільший коефіцієнт динаміки виникає при поворотах крана з грейфером. Цей коефіцієнт досягає величини 1,45. Частота власних коливань крана при зміні вильоту стріли склала 2,1 Гц. Час загасання коливань крана з вантажем при повороті - 18 секунд. Результати статичних і динамічних тензометричних випробувань показали повну відповідність з даними розрахунком і лягли в основу аналізу щодо зниження металоємності крана і вдосконалення його конструкції.